השאלה לא כל כך מבוארת. ואם הכוונה מנין ספרדי דחוק מבחינה הלכתית, כגון שלא עושים חזרה או שיש עשרה בצמצום וספק אם כולם עונים אמן, וכיו"ב, ודאי שעדיף ללכת למנין האשכנזי. ואם הכוונה שהמנין כהוגן, אלא שאצל האשכנזים יש יותר אנשים ויש בזה משום ברוב עם הדרת מלך, הדין הוא שיש לו להעדיף ללכת למנין הספרדים ששם יש הידור בגוף המצוה, מבטא כהוגן, ובפרט שהוא נוסח אבותיו וזה יותר מתאים לתפלתו, ובודאי שהידור בגוף המצוה עדיף מהידור חיצוני של ברור עם (עיין בשו"ת יביע אומר ח"ב חיו"ד סימן י"ח אות ז'). וגם על ידי כך ניצל מבלבול מתפלתו, שאם יתפלל עם האשכנזים בחלקם סדר תפלתם שונה מאד, כגון הליטאים שאומרים עלינו לשבח באמצע התפילה והספרדים רק בסוף התפלה.