ראיתי במשנה ברורה (סימן רצז), שמותר לברך על בשמים אע"פ שנועדו לבשול, כיון שכעת נוטלן להריח בהם. וקשה לי א"כ לפי סברא זו, למה אסור לברך על בשמים של מתים או בית הכסא, הרי כעת נוטלן להריח בהם, ולא להעביר את הסרחון? וחשבתי לתרץ בס"ד, ששאני בשמים של בית הכסא דמאיסי, האם היישוב נכון? ואם כן, ממתי חל על הבושם שם של "בשמי בית הכסא", האם כשנקנה לשם כך, או שמא הזמנה לאו מילתא, ורק כשהכניסם בפועל לבית הכסא - נמאסו לברכה?