שאל את הרב
print
אא
מה שכתבת לי ש"מה שכתב הרב דקדוקי שי שאין הטעמת המילה מלעיל אלא געיא הוא נכון. אמנם במקרה של מקף ונסוג אחור קוראים את המילה מלעיל כי אם לא היה מקף היינו קוראים מלעיל ובתוספת המקף נוספה הגעיא."
לא ברור אם הנך מסכים עם הרב דקדוקי שי הרי שצמד מילים עם מקף נידונות כמילה אחת לעניין ההטעמה ולא יתכן להטעים מלעיל את המילים "נתן" או "בחר" כי מלעיל הוא רק להברה אחת לפני האחרונה ועל כן יש לומר בחר או נתן בהעמדה קלה באות בית ונון ובנו מלעיל.
לא ברור מה שכתבת:"אמנם במקרה של מקף ונסוג אחור"
מה זה מקף ונסוג אחרו? ברגע שיש מקף, אין נסוג אחור! זו למעשה כוונת הדקדוקי שי שהסכמת איתו....
עכשיו השאלה המתבקשת היא במהדורות הישנות של התיקון קוראים כתוב "בחר בנו ונתן לנו" ללא מקף ולכאור סברתם שיש לומר בחר(מלעיל) ונתן(מלעיל) אך במהדורות החדשות הוספתם מקף ועל כן יש לקרוא בחר(בהעמדה קלה בבית)בנו(מלעיל) וכו', ואם לא זו כוונתכם למה המקף?
ובכלל לדעתי הנכון הוא במקף ובהעמדה קלה והמלעיל הוא במילה בנו וכמו שכתבתי וכמו שכתוב בתורה שברים פרק ח' פסוק י' :"......אשר נתן-לך" ושם הוא הוא כמו שאמרתי.

הרב אמיר דאדוואנד

1. נכון. והרב המשיב לא דקדק בלשונו.
2. אין ראיה מהפסוק שהבאת, כי בכללי המקף אין מסתכלים על צמד המלים בלבד אלא על כל המערך.
בפסוק שהבאת נוספת מלת "אשר" והיא הגורמת למקף, משא"כ בברכות התורה.
3. לעניות דעתי אשר בחר-בנו במקף, ונתן לנו בלא מקף, ומלת "ונתן" במלעיל נסוג אחור. ודע שבכל אופן ההבדל מאד דק, כי גם מלעיל נסוג אחור אינו ממש טעם. ואין כאן מקומו להאריך.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0