Menu
שאל את הרב
print
אא

אין לי מלבי"ם תחת ידי ובע"ה ובלי נדר אני אסתכל. אבל אם אכן הוא מסביר כנ"ל אז הוא עמד על השאלה שלי והיה זה שכרי. . בנתיים אודה שירחיב כבוד הרב על הקושיא שלא צריכה ראיה או שכן צריך ראיה. כשכתבתי כל הבא ליד , הכוונה לקט הנמצאים בקרקע . היה טוב אם הפסוק היה אומר לנו שאחרי שרות ליקטה אזי בועז פתח את אוצרו ונתן לה מתנות . כבודך השתמשמת במילה ב"פשטות". אז בפשטות התמונה הפשוטה היא עניה שלוקטת ובעל הבית מסייע לה. זו היא הפשטות. כדי להוציא מפשטות זו עליך להביא ראיה. ואכן לפי דבריך המלבי"ם מנסה להוציא את הפסוק מפשיטותם כדי שלא יסתרו את משנתנו. תודה רבה מאד. הצלחה רבה. חיים לוי.

הרב חנוך הכהן

הצדק עמכם שהפשט של הפסוק הוא שהיא לוקטת כמו כל העניים את הלקט שכחה ופאה ולא מאוצרותיו של בועז, [וכעת בארתם דבריכם יותר], ובאמת הבאתי בתשובה הקודמת שהמלבי”ם מבאר באופן אחר, והוא שאינו נותן לה יותר מכולם אלא דאג שלא יכלימוה. [ולא כמו שכתבתי לתרץ בתשובה הראשונה]. ורק לגבי הפסוק “וגם שול תשולו” וגו’, מבאר המלבי”ם כמו שכתבתי בתשובה הראשונה שנתן לה משלו. ע”ש. אבל בפסוק זה אינו מוציא את הפסוק מפשוטו לענ”ד, כי באמת נראה שכאן כוונת בועז לתת לה יותר ממה שנותן לשאר העניים. יישר כח.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן