1. מן הדין מותרת להיות בכל שמחת החתונה, כדי שתהיה שמחת החתן והכלה שלימה (עיין חזון עובדיה אבילות חלק א' עמוד שלט-שדמ). אבל בחינה יכולה להיות רק באופן המינימלי הנצרך, וכשיש מנגינות וכיוצא תצא לחדר אחר.
2. בתוך השנה מותר לקנות וללבוש בגדים חדשים (רק בג'רבא נהגו להחמיר בזה. עיין בקונטרס גאולי כהונה מערכת א' אות ב' ובשו"ת מגיד תשובה חלק ז' יורה דעה סימן קנ"ו), וא"כ לצורך החתונה אפשר להקל גם למנהג ג'רבא. ועיין עוד בשו"ת שמחת כהן מהדורא בתרא חלק יורה דעה כרך ב' (סימן קס"ו). ודו"ק.
3. המנהג פשוט אצלנו וברוב קהלות ישראל שהאבות מלוים את החתן (או שני אנשים) והאמהות מלוות את הכלה (או שתי נשים). ואין נכון לשנות ממנהג זה, ולבוא ולהנהיג שהורי כל אחד יובילוהו לחופה, אחר שזה שינוי ממנהג ישראל, שגם הוא יסודתו בהררי קודש, ויש בו מדרכי הצניעות, ורק במקומות שנהגו מאז ומתמיד כמנהג המופיע בזוהר ימשיכו בו. עיין בשו"ת באר משה חלק ה' (סימן קס"ה) ובשו"ת שבט הלוי חלק ג' (סימן קפ"ז) ובספר בתים לבדים (סימן ח' הערה כ"ב).