שאל את הרב
print
אא

אברך בכולל - כמה זמן צריך להשקיע לכל דבר, שיש לו בערך 8 שעות, אם זה משנה, גמרא, תנ"ך, הלכה ומוסר?

הרב אליהו מאדאר

אם יש בכולל סדרי לימוד, כמו ברוב הכוללים, צריך להשקיע בעיקר בסדרי הכולל עצמו, להצליח בהם. ואם הוא בכולל שכל אחד לומד חופשי לעצמו כאוות נפשו, הנה באופן כללי עיקר לימוד האברך צריך להיות בהלכה, לידע ההלכה משרשה מהתלמוד והראשונים, עד לפסק ההלכה, וזה עיקר השקעתו ברוב הזמן. ומכל מקום עם זה צריך שילמד מוסר, לרכוש יראת שמים, ולהוסיף בה יום יום. וגם תנ"ך נכון שיעבור עליו. וכן משנה וגמרא ילמד לרכוש ידיעה בכל חלקי התורה, ועל כל פנים אין אדם לומד אלא במקום שלבו חפץ, ואם יש חלק שהוא נמשך אליו יותר, ישקיע בו יותר.
אבל בודאי שאין לעזוב לימוד ההלכה, שהוא עיקר התורה למעשה, לידע מה יעשה ישראל, ואברך צריך שידע את הדינים על בוריין, להשיב לשואלו דבר, ובפרט בדורנו שרבו השואלים. בהצלחה רבה בס"ד.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן