מנהג זה אינו נכון ע"פ ההלכה. דכל דבר שאינו לצורך ברכת המזון אין להפסיק בין מים אחרונים לבין הברכה כמו שמצינו במסכת ברכות (מב.) תכף לנטילה ברכה ופירשו הראשונים שכוונת הגמ' לנטילת מים אחרונים וברכת המזון. והפיוט הנ"ל אינו מצורך הברכה, ואין הדבר דומה לפסוקים המודפסים בסידורים לפני אמירת ברכת – המזון שלצורך הברכה הם ויסודתם בכתבי האר"י ז"ל (ספר במצוות פרשת עקב) ועיין בכה"ח (סי' קע"ט סק"א) שהביא בשם רבינו האר"י בשער המצוות (פרשת עקב) להחמיר אפילו בדברי תורה ושאדם אחד היה קורא פרק משניות אחר מים אחרונים ונענש עליהן. ע"ש