שאל את הרב
print
אא
וָהָלְאָה וְאֵדְעָה. והלאה האות ה"א בתנועה גדולה קדמה לה טרחא, האות למ"ד בשוא, איזה שוא זה נח או נע. ואדעה האות אל"ף בצירי קדם לה שופר הולך האות דל"ת בשוא שוב האות אל"ף בתנועה גדולה איזה שוא נח או נע?

הרב מצליח מאזוז

הכלל הוא: שוא שאחרי תנועה גדולה שאינה מוטעמת הוא שוא נע. ולכן ואדעה - הנגינה בעין (באלף רק געיא) לכן הדלת בשוא נע. אבל המילה והלאה - הנגינה באות ה (הראשונה) ולכן הלמ"ד בשוא נח.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0