Menu
שאל את הרב
print
אא

ראיתי מה שכתב הרב יצחק ירנן חלק ג' (סימן יד אות ב) בשם הגאון הנאמ״ן נר״ו שתיקן מה שכתוב בשו״ת הרמב״ם הוצאת מקיצי נרדמים (סימן קיז) במקום אמנם טלטול אבנים ״הוא אסור״. (כתבתי תחילת הלשון בע״פ, כי אינו בידי כעת, ואולי משונה קצת) ״אינו מותר״. ע״ש.
ולעניות דעתי לפום ריהטא קשה דהיינו הך. ואולי כוונתו אינו אסור לגמרי אלא אינו מותר כל כך. (וגם זה אינו ברור). אבל לפי עניות דעתי קשה שבהרמב״ם בלשון ערבי (הביאו הרב יצחק ירנן שם) במקום המלות "הוא אסור" כתוב ״פלא יג׳וז״ ופתרונו ״ולא יעבור״, והיינו שדבר זה לא יעשה כלל, כלומר אסור.

הרב מיכאל סגרון

המעיין בתשובות הרמב"ם רואה שעל איסורי תורה כתב אסור, ועל איסורים דרבנן כתב אינו מותר, ונראה הטעם שאין איסורי חכמים בעצם הענין אלא שאינו מותר לאדם לעשות. כעין מה שכתבו האחרונים שאיסורי תורה הם בחפצא ואיסורי דרבנן הם בגברא.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן