Menu
שאל את הרב
print
אא

בפסוק "כי לא יראני האדם וחי" (שמות ל"ג, כ), כותב הראב"ע - שהוא קמוץ. ומפרש מלשוןן ראיה.
האם הוא חולק על הניקוד המקובל שהאל"ף בפתח? האם ניתן להבין שלשיטתו קמוץ הוא שורש ר.א.ה ופתוח הוא שורש י.ר.א? האם זה לא עומד בסתירה עם מקומות אחרים בתנ"ך?

מרן ראש הישיבה

הראשונים כמה פעמים קראו לפתח קמץ ולהפך (עיין רש"י ברכות דף מ"ז ע"א ועוד). כוונת הראב"ע שהיה לו לומר יִרְאֵנִי כמו ישמרֵנִי יענֵנִי, ולזה העיר שהוא קמוץ (=פתוח) שלא כדין.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן