צריך לעשות וא"ו קטיעה במילה "שלום", בפרשת פינחס, מה הדין כאשר אדם אינו עושה וא"ו קטיעה לאחר שהספר נגמר האם צריך בכל זאת לעשות וא"ו קטיעה כמו שכתב הקול יעקב (סימן רע"ד אות י"ט) ולדוד אמת, או לא לעשות כמו שכתב הרב עיקרי הד"ט: יד אל תיגע בו, כי הבנתי שבתימן ובטריפולי הספרי תורה היו ללא קטיעה ואילו בגמ' קידושין (דף ס"ו) משמע שכן קטיעא?
לא סיימוה קמיה, המשך דברי הרב עיקרי הד"ט (יורה דעה סימן ל' אות ה) שהביא לאחר מכן דברי הפוסקים שכתבו לתקן, והסיק שאם כבר הוציאו את הספר תורה אין לתקן. אבל ודאי שלא בזמן הקריאה, בימות החול, יש לתקנה. ע"ש. וכן פסק בספר יריעות שלמה חלק ג' (אות ו' סעיף לד). ע"ש. אלא אם כן יש באותו מקום מסורת שלא נהגו וא"ו קטיעה.
מותר. כתב מרן בשולחן ערוך (סי’ תקמה ס”ג )כותב אדם תפילין ומזוזות לעצמו . וכתב הרב אליה רבא שהוא הדין אם כותב לאחר בחינם מותר.והביאוהו הכה”ח ס”ק כד והמשנב בשעה”צ אות יג
קשה לענות תשובה מלאה על שאלה זו. אך באמת נראה שבאה התורה להדגיש ולחזור ולהדגיש שעם ישראל עשו כאשר צוה ה’ ולא שינו מציוויו, וזו מעלה גדולה מאין כמוה. ואפשר לראות ג”כ כאשר הביאו את המשכן אל משה הפסוק מדגיש “וירא משה את כל המלאכה והנה עשו אותה כאשר צוה ה’ כן עשו ויברך אותם משה”.
אין לי עסק בנסתרות, מה שאני יודע שהקלפים המעובדים בסיד “מקובלים” בישראל כבר מזמן רבנו תם (זה קרוב לאלף שנים), ונתפשט המנהג לכתוב עליהם בכל תפוצות ישראל, מזרח ומערב צפון ותימן. ולא שמענו מי שעורר על כשרותם עד הדור האחרון, דור מה רמו עיניו…
לעומת זאת הקלפים המעובדים כיום בעפצים (כביכול) כדין הגמרא, נמצאים בחשש פיסול מעיקר הדין, ולא רק ע”פ הקבלה. וכפי שביאר באורך הרה”ג ר’ שי מנדלאוי באור תורה תשע”ה (כסלו סי’ כ”ז, טבת סי’ ט”ל), וגם חיבר ע”ז קונטרס שלם ומקיף בשם “עיבוד קלף בסיד”, ניתן להשיגו אצלו בטל: 0556682264.
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.