Menu
שאל את הרב
print
אא

לפי הרמ"א (סימן קס"ז סעיף ו) שסובר שאם דיברו המסובים לאחר שטעם המברך אז בדיעבד אינם צריכים לחזור ולברך, מה הדין לגבי קידוש "כשהתכוון השומע לשתות מהיין" ודיבר לאחר טעימת המקדש קודם שטעם הוא עצמו, האם כעת שירצה לשתות משקין אחרים יצטרך לברך "שהכל" או שדינו של השומע כאילו טעם מהיין ואינו צריך לברך על שאר משקין כמו שלא צריך לברך על יין אם ירצה לשתות, ואם התשובה היא שצריך לברך אז מאי שנא ממה שכתב הרמ"א לגבי המוציא.

הרב רזיאל כהן

אין ברכת שהכל נפטרת, אלא אם כן היא טפילה לשתיית יין (ויש מחלוקת באחרונים באופן שלא שתה רביעית, וכן באופן שאינו רוצה עוד לשתות יין אם גם אז נפטרת ברכת שהכל), וזה שלא שתה כלל מן היין ודאי שצריך לברך שהכל על שאר משקים.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן