Menu
שאל את הרב
print
אא

בענין הדין בכתם על בד צבעוני שנראה ללא הרגשה והאשה טהורה. מה הכוונה בד צבעוני?
א. מה דין בד לבד מלוכלך - באז'?
ב. צבע אחר בהיר שרואים שיש גוון דם עליו?
ג. מה ההגדרה של לבן? (בוהק? בהיר? מלוכלך?)

הרב אליהו מאדאר

הריני להשיב שלא על פי סדר השאלות.
1. כל סוגי הלבן שם לבן עליהם, ולכן בגד לבן לכל סוגיו וגוניו, בין בהיר או בוהק וכיוצא, הרי זה מקבל כתמים, וכתם הנמצא עליו אף שבא בלא הרגשה, הרי זו טמאה.
2. אם אינו לבן ממש אלא הנקרא היום באז', לעניות דעתי גם הוא בכלל לבן, כי בלשון חז"ל הרבה גוונים נכללו תחת שם אחד. ונראה שצבע הבאז' בכלל לבן הוא וכן משמע מכמה מקומות. ושמעתי שיש מקילים בזה, ולעניות דעתי יש להחמיר.
3. אם הבגד בצבע בהיר, שרואים שיש עליו דם וניכר בו, הנה מרן הראשון לציון נר"ו בטהרת הבית (חלק א עמוד שפ"ז) דעתו להקל, שכל שהוא צבוע לא גזרו עליו דיני כתמים. ע"ש. ולעניות דעתי אף שמעיקר הדין אפשר להקל מכל מקום הנה היום שהכתמים נמצאים על הבגד הסמוך לגוף, וניכר בהם הדם היטב, נכון להחמיר שאפשר שבזה לא הקילו חז"ל ובפרט שיש לצרף עוד סניפים להחמיר ואף שהוא בכתמים דרבנן, כבר כתב הרשב"א והביא דברין מרן הבית יוסף שהמחמיר בדברים אלו תבוא עליו ברכה, ולכן באופן שצבע הבגד בהיר וניכר הדם היטב לעניות דעתי נכון להחמיר.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן