כתובה לזוג עם ילדים
צריכים להרשם ברבנות ולהינשא זה לזה כדת משה וישראל בטבעת קידושין וחופה וכל תהליך של זוג רגיל.
הריני להשיב שלא על פי סדר השאלות.
1. כל סוגי הלבן שם לבן עליהם, ולכן בגד לבן לכל סוגיו וגוניו, בין בהיר או בוהק וכיוצא, הרי זה מקבל כתמים, וכתם הנמצא עליו אף שבא בלא הרגשה, הרי זו טמאה.
2. אם אינו לבן ממש אלא הנקרא היום באז', לעניות דעתי גם הוא בכלל לבן, כי בלשון חז"ל הרבה גוונים נכללו תחת שם אחד. ונראה שצבע הבאז' בכלל לבן הוא וכן משמע מכמה מקומות. ושמעתי שיש מקילים בזה, ולעניות דעתי יש להחמיר.
3. אם הבגד בצבע בהיר, שרואים שיש עליו דם וניכר בו, הנה מרן הראשון לציון נר"ו בטהרת הבית (חלק א עמוד שפ"ז) דעתו להקל, שכל שהוא צבוע לא גזרו עליו דיני כתמים. ע"ש. ולעניות דעתי אף שמעיקר הדין אפשר להקל מכל מקום הנה היום שהכתמים נמצאים על הבגד הסמוך לגוף, וניכר בהם הדם היטב, נכון להחמיר שאפשר שבזה לא הקילו חז"ל ובפרט שיש לצרף עוד סניפים להחמיר ואף שהוא בכתמים דרבנן, כבר כתב הרשב"א והביא דברין מרן הבית יוסף שהמחמיר בדברים אלו תבוא עליו ברכה, ולכן באופן שצבע הבגד בהיר וניכר הדם היטב לעניות דעתי נכון להחמיר.