Menu
שאל את הרב
print
אא

לאחרונה רכשתי אצלכם את הספר הבהיר שפת אמת שפתי כהן. ובאמת שב"ה בזכותכם לא נתחדש לי הרבה שם ובכל אני משתדל להקפיד. אבל דבר אחד כן נתחדש לי שלא ראיתיו בספר דקדוקי אביע"ה וראיתי שמחבר הספר דקדוקי שי נגע בו במקצת.... בעניין אופן הגיית השוא נע, מוכיח הרב בנציון כהן (שליט"א) מכל המדקדקים הגדולים שנקרא כשוא נח לפעמים וכשיבוא לפני אותיות הגרון אהח"ע, יקבל השוא נע את הניקוד של אות הגרון, וכשיבוא שוו לפני אות יוד ינוקד בחיריק, והוא אף דן במדקדקים שסוברים שצריך לקוראו כעין סגול ודוחה סברתם....(יתכן וההסבר שלי לא מדוייק כל כך כיוון שלא היה לי זמן לעיין כראוי בדברים).
ולבסוף לסיכום הוא כותב שדעתו נוטה לכיוון הדעה שפעמים יקרא כפתח ופעמים יקבל ניקוד של אותיות הגרון וכו' (כפי מנהג התימנים לפי מה שהוא כותב) אך מסתייג ואומר שמאחר והתחום פרוץ כלומר-רוב העם אינם מקפידים בדקדוק ואף לא בין שוא נע לנח, כדי להקל על המעבר יש לקוראו כסגול לעת עתה.... בבחינת תפסת מרובה לא תפסת כלומר שאם נבוא לאנשים ונסביר להם דבר רחוק כל כך כמו שהשוא נע נקרא באופנים שונים הדבר ישמע מוזר וידחו גם את זה ואף הכל (כפי הבנתי את דבריו, לא בדיוק כך רשום בספר)... וממשיך וכותב שהתימנים ימשיכו במנהגם ואם יצליחו להשפיע על עדות אחורות לקבל מנהג זה מה טוב.. (משמע שהוא סובר שמי שיושפע מהתימנים מותר לו לקרוא כך). ולהלן שאלותיי:
1) האם הדבר נכון שכך היא הקריאה הנכונה של השווא נע?
2) אם זו הקריאה הנכונה האם מותר לי לקרוא כך? -האם זו חובה, הידור מצווה וכו' (אני לא תימני).
3) אם מותר לי לקרוא כך האם מותר לי לקרוא כך אם מעלים אותי להיות חזן?
4) אגב האם אפשר ליצור קשר עם מחבר הספר?

מרן ראש הישיבה

1. נכון.
2. לא כדאי.
3. לא.
4. תנסה דרך הישיבה. אם כוונתך על מחבר ספר שפת אמת – הוא בעולם האמת לפני 15 שנה.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן