Menu
שאל את הרב
print
אא

כתוב בשלחן ערוך הלכות מגילה, שברית מילה נעשית לפני קריאת המגילה, משום ש "ששון" שנאמר במגילה זה מילה. וקשה, למה צריך את הטעם הזה, הרי ישנם עוד טעמים מדוע ברית מילה קודמת לקריאת המגילה- משום שמילה דאוריתא ומגילה מדברי נביאים, ומשום שתדיר ואינו תדיר- כלל הוא שתדיר קודם.

הרב אדיר כהן

ראשית יש להקדים שהשאלה לא מדוייקת שרק הרמ”א בהגהתו בשלחן ערוך (סוף סימן תרצג) כתב דין זה. וגם לא כתב שום טעם, אם כי זה נכון שמקורו במהרי”ל, ובמנהגי מהרי”ל (הלכות פורים אות יא) כתב טעם זה. אלא שהמעיין במהרי”ל שם יראה שרק הביא “סמך” לדין מהפסוק ולא שזה עיקר טעמו. ומה גם ששאר הטעמים שכתב אינם מספיקים, ורוב הפוסקים פסקו להיפך (וביניהם מרן בבדק הבית יורה דעה סוף סימן רס”ב), מטעם דמקרא מגילה חשיב תדיר גבי מילה הואיל וזמנה קבוע בכל שנה, ועוד דאיכא פרסומי ניסא במקרא מגילה, ועוד שהיא מצוה דרבים וראוי להקדימה וגם שנוהגים לעשות המילה אחר צאת הקהל מבית הכנסת. וכבר קיבץ דברי האחרונים בזה בספר חזון עובדיה – פורים (עמוד ק”ט הערה ל”ב).ע”ש.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן