הנה פשוט שעל פי הפשט אין בזה איסור כלל, דטיפות אלו אינם ראוים להוליד כלל, ונחלקו בזה המקובלים דבספר פע"ח (שער ק"ש שעל המטה פי"א) הזהיר בזה לפי דברי האר"י ז"ל ושצריך לזה תיקון גדול, וכן כתב גם באור החיים הקדוש (פרשת ויצא על הפס' ויקח את לאה בתו). אמנם ידוע שספר פע"ח אינו בר סמכא כל כך כמו השמונה שערים למהרח"ו וכמו שכתב החיד"א בשו"ת יוסף אומץ (סימן נ"ו) ובכף החיים (סי' ר"מ סק"ו) לא הביא אזהרת האר"י על הטיפות שקודם תשמיש אלא רק על טיפות שלאחר תשמיש, שבזה יש ליזהר. ועיין מה שכתב בזה הגר"י רצאבי שליט"א בשו"ת עולת יצחק (ח"ב חאהע"ז סימן רמ"ב) להקל בזה. ועוד עיין בספר קדושת משה (עמוד נג הלכה סח ובהערה 122) מ"ש בזה. ומכל מקום ראוי ליזהר בזה, ואם אפשר טוב שיקרא התיקון הכללי שייסד מהר"ן מברסלב זיע"א. ע"ה יצחק משה ס"ט.