בעניין קריאה בתורה
התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.
ביום שמחת תורה בשחרית וגם במנחה הקורא בתורה קרא בפרשת בראשית "עשה פרי" וכו' במלרע במקום במלעיל. במנחה תיקנתי אותו. אחרי התפילה איזה אברך העיר לי על כך שלא מחזירים על נסוג אחר... ובגלל שאני לא מומחה בדקדוק אמרתי לו שחשבתי שזה משנה את המשמעות ובגלל זה תיקנתי(אני הרבה פעמים מתקן בגלל שאיני יודע האם מעכב או לא) האם אכן צדק בזה אותו אברך הן לגבי שלא מחזירים באופן כזה והן בכך שזה לא משנה משמעות? כיצד הדרך הנכונה בעניין תיקון החזן?
אנחנו הספרדים מחזירים על כל טעות, ואפילו שאינה משנה משמעות (כמובן בתנאי שיש עם מי לדבר) וראה מה האריך בזה בטוב טעם ודעת בשו"ת אבי הנח"ל (סימן ז')