שאל את הרב
print
אא

בשו"ת פאת שדך (ח"ב ס' כא) דן במי שאמר בק"ש ואהבת, ונתתי וכד' במלעיל אם יצא ידי חובה. והביא ראיה שיצא, משום שיש מקומות בתורה שאף שצריך להיות במלרע אומרים במלעיל משום שקשה על המדבר להוציא מפיו שתי תנועות מוטעמות בזו אחר זו. כש"כ הרד"ק במספר המכלול (דף ה' בדפוס ליק). רציתי לדעת האם יש בספרים עוד פוסקים שדנו בזה ובפרט אם מרן רה"י דן בזה. עוד שאלה, מדוע בפרשת נצבים (פרק ל, יז) כתוב "והשתחוית" במלעיל, לכאורה היה ראוי שיהיה במלרע, והכא אין את הכלל של נסוג אחור (וכמדומני שיש עוד פסוקים כאלו)?

הרב חנוך הכהן

מרן ראש הישיבה שליט"א התייחס לזה בספרו אסף המזכיר (עמוד רמ"ד), וכ' דהיכא דלא איתמר לא איתמר וצריך לחזור. ע"ש.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
!שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0