היגוי האות ג’ רפה
עד כמה שידוע לי הג’ הרפויה היא בדיוק כמו הר’ המקובלת היום. ולגבי הבעיה כאשר היא נסמכת לר’ למי שאינו יודע לבטא, זכורני שמרן זצ”ל אמר בישיבה שכאשר הג’ הרפויה סמוכה לר’ יש לבטא אותה כג’ דגושה.

חודש טוב לכבוד הרב שליט"א ! "רְצֵה ה' אֱלֹהֵינוּ בְּעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל" "וְעַל כֻּלָּם יִתְבָּרַךְ וְיִתְרוֹמַם שִׁמְךָ מַלְכֵּנוּ" ברצוני לברר מדוע במילה עמך יש דגש באות מ שהופכת אותה לשוא נע,ואילו במילה שמך אין דגש באות מ,וממילא היא שוא נח ? תודה רבה מוטי
הרד"ק בשרשים שורש עם ביאר ששורש המלה הוא עמם והוא לשון דיבוק וחיבור. ולכן יש דגש להבליע את המ' הנוספת.