Menu
שאל את הרב
print
אא

יש לי ילדה בת שלש שקוראים לה אוריאן רציתי לברר אם עדיף להחליף לה את השם לאוריין והאם זה שם טוב כי שמעתי כמה דיונים בנושא ?? (ברוך השם אין שום בעיה עם הילדה אני שואלת כי אני מתענינת)

הרב אליהו מאדאר

אם אין בעיות ב"ה והילדה גדלה כרגיל בבריאות והצלחה, אין שום צורך להחליף שם, כל שאין בשם משמעות לא טובה ח"ו. ולכן בשם זה א"צ להחליף, וכ"ש שמשמעות השם טובה כי אוריין פירוש תורה – תורתנו, כמ"ש בשבת דף פ"ח ע"א בריך רחמנא דיהב לן אוריין תליתאי. כלומר תורה המחולקת לשלש תורה נביאים כתובים.

[אמנם בגירסא שלפנינו איתא אוריאן, אבל בראשונים בדק"ס ובעין יעקב איתא אוריין. וגם לגירסתנו נראה שהניקוד כך אוריאן – והא' לסימן קמץ כנודע]. וע"ע בגיטין דף ל"א ע"ב ודף ס"ב ע"א, בר אוריין ובפרש"י שם. וע"ע בברכות דף י"ב ע"א. ואיני יודע איך אתם קוראים לה, אבל טוב לקראה אורין, ותגדל לחיים טובים ולשלום.

שאלת המשך: שם לילדה

האם לקרוא לילדה אוריאן או אורין והאם השם השני שכתבתי נקרא כמו הראשון

הרב אליהו מאדאר

נראה שבשני השמות מבטאים את היו”ד דוקא אוריָ[א]ן.

שאלת המשך: התיעצות שם לבת

שלום כבוד הרב בעזרת השם עוד חודש תיוולד לנו בת וממש אהבנו את השם אוריאן/אוריין איך שיותר נכון לכתוב כמובן חשוב לנו שיהיה שם מהיהדות האם זה שם טוב ? אם לא פחות רצינו אבל חשבנו גם על שם אוריה אבל קראתי שבתורה זה תמיד היה שם לבן אשמח תשובה תודה רבה מראש

הרב חנוך הכהן

ניתן לקרא בשם אוֹרְיָן

שאלת המשך: אוריאן/אורין/אוריין

איך מומלץ לקורא לבת אוריאן אורין (עם יוד אחת) או אוריין?

הרב חנוך הכהן

אוריין. והי’ בקמץ.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן