קמץ ופתח
יש אולי כמה כללים בזה אבל גם הם לא דנים בכל האופנים.

עפ"י הכלל של מנהג ג'רבא שכאשר יש 2 אותיות דומות והראשונה בשווא אז קוראים אותה בחטף-פתח, מדוע במילת "ולא יחללו" בתחילת פרשת אמור, לא מופיע בתיקון קוראים הערה לקרוא את הל' כמנהגנו בחטף-פתח?
הכלל שאמרת למסורת ג'רבא זהו דוקא כשאין שם דגש.