כריעה בעת עלינו לשבח
לא חייב לכרוע
במודים דרבנן שאנו אומרים "עַל שֶׁהֶחֱיִיתָנוּ וְקִיַּמְתָּנוּ כֵּן תְּחַיֵּינוּ וּתְחָנֵּנוּ " מדוע הסיפא אינה כמו הרישא? מדוע לא אומרים "כן תחיינו ותקיימנו"?
המילה "קיימתנו" היא בעצם תוספת ביאור להחייתנו, והכוונה לא רק חי ונושם אלא חי וקיים כלומר עומד על עמדו. ובמקום שאין אריכות פירטו "החייתנו וקיימתנו" אבל במקום שיש אריכות במלים כמו בסיפא "כן תחיינו ותחננו ותאסוף" וכו', כנראה שלא רצו להכביר יותר מדאי במלים.