טעה בקידוש שחרית
יצא ידי חובה, ואף הוציא אחרים אף שהם עומדים ע”פ הסברות שכתבו הפוסקים לגבי קידוש של ליל שבת, עיין למרן בב”י סי’ רע”א וחזו”ע ח”ב עמ’ ט”ו ואילך.
רציתי לדעת האם מותר בשבת ללמוד פסיכולוגיה לתועלתי האישית, כשאת התועלת אפיק מן הסתם לא באותה השבת, אלא רק לאחר שאלמד מספיק, לאחר הרבה שבתות. השאלה היא האם אין בזה הכנה משבת לחול ?
אין בלימוד זה משום הכנה משבת לחול (עיין מנוח"א ח"א סוף פי"א). אולם יש בן בעיה אחרת (לספרדים), שלדעת מרן אסור ללמוד בספרי חכמה בשבת כלל.
אפשר במקום זה ללמוד בשבת בספרים המדברים על כחות הנפש באספקלריא תורנית (כמדומני יש הרבה כאלו).