שאל את הרב
print
אא

לגבי נדרי מצוה שידוע שאפילו אם לא אמר שעושה נדר למרות זאת כשאמר לעשות מצוה נחשב לנדר כל זמן שלא אמר בלי נדר .ורציתי לדעת האם תנאי פעם בשנה מועיל שאומר שכל מה שיאמר זה יהיה בלי נדר שלא יכשל בעוון נדרים ?

הרב מאיר גבאי

מפורש במרן שאדם אומר לצדקה זה נדר (ביו"ד סימן רנ"ח). וגבי התנאי – למעשה כל ישראל לא סומכים על זה כיון שכל פעם בהתרת נדרים עושים תנאי ומסירת מודעה שכל הנדרים לא יחולו. ועם כל זאת חוזרים לעשות התרת נדרים, כמה פעמים בשנה. בכל הנדרים והקבלות בלב וכו'. אפי' שתנאי זה נזכר בגמרא.

והרב עובדיה זצ"ל נראה שסומך על התנאי הזה עיין בחזון עובדיה ימים נוראים (בעמודים מה מו בהערה). אבל לא כתב את זה בהלכה בפירוש – אולי לא לפרסום.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן