Menu
שאל את הרב
print
אא

אני בן 43 רווק לומד בכולל ועדיין לא זכיתי להקים בית בישראל שמי אליהו בן יפה מה עלי לעשות ?

הרב אליהו מאדאר

תחילה, צר לי עליך שאתה במצב זה, ואני יודע ומבין את הרגשותיך וצערך ומצב רוחך. ובעוה"ר יש רבים כאלו בדורנו שלא זכו לבנות ביתם, והלב כואב עליהם. ויה"ר שה' יפתח את המזל שלך ושלהם בקרוב בשעטו"מ.

ולהלן כמה עצות ואקוה שיעזרוך ויסייעו בידך:

א. אל תתיאש ועל אף כל הקושי, החזק באמונה ובבטחון. וזכור! כי אם יעלה רצון לפניו, ברגע אחד יביא לך את השידוך המתאים.

ב. אם יש איזה עבירות שאולי עברת בעבר, התודה עליהן בפרטות ואולי לעשות עליהן תיקון, ובפרט כעת בימי השובבי"ם.

ג. היה רגיל בקריאת תהילים, ולפחות לסיימו כל שבוע. וכבר כתבו האחרונים שהרגיל בתהלים, יראה ישועות ונפלאות.

ד. עשה דבר של מסירות נפש – פירוש דבר שהוא נגד הטבע שלך, ושאינך רגיל בו כי קשה לך, אם ידעת שהוא טוב ונכון ויעשה נחת רוח להקב"ה, עשה אותו במסירות. ובזכות זה ה' יעשה עמך פלאות. כי אמרו חז"ל קשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף. והים נקרע רק בזכות נחשון שקפץ לים ומסר עצמו. וא"כ גם כאן, אמנם אין לעשות מסירות נפש ממש, אבל כל דבר שהוא נגד הטבע והרצון, נקרא מסירות נפש, וזכותו גדולה.

ה. בדוק אם זכור לך שפגעת במישהו, אפילו בזמן רחוק בהיותך בחור. כי פעמים שהקפידא יכולה להזיק ולגרום בעיות כאלו חלילה. תנסה לזכור, ותבקש מחילה, ושב ורפא לך.

ו. אם יש לך אפשרות לתת כסף וצדקה לאנשים נצרכים, בדוק אברך יר"ש דחוק, ובפרט בעל משפחה, ותן לו כפי יכולתך, ואמור לו שיתפלל עליך, וגם הלימוד יקדיש גם לפתוח מזלך. וכבר אמרו חז"ל כי תפילה לעני היא יקרה מכל התפילות, לפני ה'. וה' קרוב אליו וישמע תפילתו.

ז. יש כל מיני סגולות ותפילות שעורכים בכמה מקומות. ואני מניח שעשית את כולם או מקצתם. ואם עשית, א"צ עוד. ואם לא עשית כלום עשה אחת או שתים וה' יעזור.

ח. פנה לשדכן או לשדכנית, ודי לפנות לשנים או לשלושה, וא"צ יותר. וחכה לישועת ה'.

וזכור עוד, כי ישועת ה' כהרף עין, בכל ענין וענין. והרבה כאלו שחיכו עד בוש, ופתאום הגיעה ישועתם, ובנו בית נאמן וזכו לפרי בטן, ב"ה. ובעזהי"ת גם אתה כאחד מהם, בקרוב. חזק ואמץ, ואל תתיאש.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן