חלוקת התפילה לשני אבלים
אין הדבר כדאי, כי יתכן ובפסיעות של סוף קדיש תתקבל הם נחשבים פסיעות של החזרה (עי’ בשו”ת יבי”א ח”ה או”ח סי’ ט)

מי שנמצא בשנת אבל על קרוביו ורוצה לשמוע פיוטים עם נגינה והוא מצטער מאוד בלי לשמוע פיוטים האם יכול לשמוע פיוטים אחרי חודש מהפטירה
אם הוא סובל נפשית ומגיע לדיכאון, זה לצורך רפואה ומותר. אבל אם רק מצטער ישמע פיוטים בלי כלי נגינה ומקמים ושירת הבקשות שלא מלווה בכלי נגינה.