בעניין קריאה בתורה
התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.
לפני ברכות ההפטרה אנו נוהגים לומר שמו וזכרו מבורך תמיד עולם ועד ואת הפס':"מי ימלל גבורות ה' ישמיע כל תהילתו","ודברתי על הנביאים ואנכי חזון הרביתי וביד הנביאים אדמה","כי לא יעשה אדני אלהים דבר כי אם גלה סודו אל עבדיו הנביאים","אריה שאג מי לא ירא אדני אלהים דבר מי לא ינבא","ואשים דברי בפיך ובצל ידי כסיתיך לנטע שמים וליסוד ארץ ולאמר לציון עמי אתה","בית יעקב לכו ונךכה באור אדני".ולאחר ההפטרה לפני הברכות את הפס':"גואלנו ה' צבאות שמו קדוש ישראל".האם יש בעיה של הפסק באמירת הפס' לפני הברכות(וראה מה שנהגו ק"ק מרוקו הע"י לשורר את הפזמון "קדושת שבת כתקנת עזרא יעלו שבעה לספר תורה והמפטיר ישלים ההפטרה..." לפני ברכות ההפטרה)?
אין איסור לומר פסוקים לפני ברכת ההפטרה שדוקא בין ברכה למצוה יש איסור להפסיק (עיין סי' ר"ו ס"ג)