Menu
שאל את הרב
print
אא

יש היום הרבה רבנים מהציבור הדת"ל שמורים לברך - כדוגמת הרב מלמד בפניני הלכה, הרב צבי טאו ועוד. מי שמברך מברך כמובן בעדת רבותיו שמורים לו לברך את הברכה על ההלל. נכון שהם נכנסים לספק ברכות עם מרן הגר"ע יוסף, אך בכל זאת הם פוסקים כדעת רבותיהם. אני אומר הלל ביום ירושלים, וכמובן לא מברך עליו. אך אשמח אם כבוד הרב יסביר מאי שנא עניית אמן על ברכת ההלל בר"ח מעניית אמן על ברכת ההלל ביום ירושלים.

הרב רזיאל כהן

נראה שכל ההיתר לענות אמן על ברכת הלל דר"ח זהו בדבר שנחלקו בהם עדות ישראל ספרדים ואשכנזים ואין בכחנו להכריע אלא כל אחד נוהג כמנהג אבותיו.

אבל בדבר שנחלקו בו חכמי דורנו ולדעת המחמירים שלא לברך על ההלל אסור ג"כ לענות אחירו אמן כששומע מאחרים מאחר ולשיטתם המורים לברך טועים. וסמך לזה מדברי הגרש"ז אוירבך זצ"ל (הובא בחזו"ע שבת ח"ד עמ' שצ"ח וכיוצ"ב כתבתי במחקרי ארץ ח"ג סימן נ"ו ) ע"ש.

ובנוגע לנוד"ד כמדומני שגם המורים לברך על ההלל מודים שמדובר "במחטף" של הרב גורן זצ"ל בניגוד לדעת עמיתו הספרדי ורוב חברי מועצת הרבנות הראשית וכבוד אלוקים הסתר דבר.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן