Menu
שאל את הרב
print
אא

האם ישנו ניסיון שבו ה' מונע מהאדם ללמוד תורה אע"פ שאכן רצונו של האדם ללמוד תורה בכל נפשו ובכל מאודו? הרי כתוב בפסוק "כי קרוב אליך הדבר מאוד בפיך ובלבבך לעשותו" אך כאן אין מדובר שהאדם מתרחק מהתורה חלילה, אלא התורה היא מתרחקת ממנו בעל כרחו. אציין שזהו בחור שומר תורה ומצוות והסיבה אינה בשל בעיות כלכליות. 

הרב מאיר גבאי

הגמ' בברכות אומרת יסורין של אהבה אלו יסורין שאין בהם ביטול תורה אבל יסורין שאינם של אהבה יכולים לגרום ביטול תורה 

אבל במידה ויכול ללמוד, ילמד גם במצבו שכן פסק הרמב"ם ובש"ע דאפילו בעל יסורין צריך לעסוק בתורה. וכבר נאמר: "אשרי הגבר אשר תיסרנו יה ומתורתך תלמדנו" ובשעה שקשה לו ומתאמץ שכרו כפול ומכופל ואינו מקבל שכרו רק פי שנים או שלושה אלא פי מאה ויותר, כדאיתא באבות דרבי נתן דעדיף פעם אחת בצער ממאה שאינו בצער. וזה נסיון עד כמה יש לו אהבת ה', כמו שניסה יוסף את השבטים לראות עד כמה מוכנים להתמסר בשביל להציל את בנימין שאינו אחיהם מהאם, וכשאתמץ יהודה ביותר נגלה אליהם יוסף. כך כל אדם בנסיון וכשיתמסר בשיעור הזמן שה' קצב לו לנסיון יזכה להרבה טובה וכמ"ש באבות כל המקיים את התורה מעוני סופו לקיימה בעושר 

חזק ואמץ

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן