Menu
שאל את הרב
print
אא

רציתי לדעת מה ההבדלים העיקריים בהלכות שבת בין מרן רה''י שליט''א לבין מרן הרב עובדיה יוסף זצ''ל, כיום אנחנו נוהגים כמרן זצ''ל, אך אנחנו רוצים ללכת בעקבות מרן שליט''א שכן למדנו בישיבה כך, אך אני יודע שיש מספר דברים מאד קשים, אשמח לתשובה מעט מפורטת, בעיקר על נושא הפלטה ושעוני השבת. תודה

הרב רזיאל כהן

פעם כתב מרן הגר"ע זצ"ל שרוב המחלוקות של הרמ"א עם מרן אינם מעיקר הדין אלא רק שהוא מציין שבאשכנז נהגו אחרת, וכיוצ"ב ממש יש לומר על מרן הגר,ע זצ"ל ולהבה"ח למרן ראש הישיבה שליט"א שבד"כ  מרן ראש הישיבה מסכים לעיקר הדין עם מרן הראש"ל  אלא שבאופן כללי דעתו להתרחק מקולות חדשות, ולהשתשמש בהם רק במקום הצורך.

ולגופו של עניין בדין שעון שבת, אף שדעת מרן שליט"א נוטה להחמיר מ"מ בענוותנותו הוא מורה לשואלים אותו "כבר התירהו האחרונים", ובלבד שלא יגיעו בשעון בשבת להקדים או לאחר (מפני המכשלות שאריעו בדבר) 

אבל לעניין הנחה על פלאטה, דעתו של רה"י להחמיר מעיקר הדין, שלא להניח על גבה דבר אוכל שהוצא מהמקרר אלא רק ע"י שיתן הפסק בין הסיר לפלאטה כגון מכסה או מגש הפוך וכדו' 

לגבי שאר הלכות שבת, אם תרצו לעמוד מרן ראש הישיבה נר"ו בד"כ בספר מנוחת אהבה מביא את פסקיו של רה"י על הסדר (אם לא בהלכה למעלה -לפחות בהערות איש מצליח) וע"פ רוב דבריו מכוונים ותמציתיים אפשר גם להעזר בהערות איש מצליח על הלכות שבת שנערכו תחת השגחתו הפרטית של מרן ראש הישיבה בעצמו.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן