Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום לכבוד הרב,אשמח אם תוכל לעזור לי יש לי ב"ה 3 בנים ועברתי 5 הפלות (אני בד"כ נכנסת להריון ע"י כדורים וזריקות)בהריון האחרון לפני כמה חודשים היה שק בלי עובר, ושאר ההפלות עוברים בלי דופק, יש לי גם בעיות של דימומים לא סדירים שמפריעים לי להיות טהורה,אני שואלת מבחינה רוחנית מה עלי לעשות?אני מאוד שבורה מההפלות ,עברתי בירורים והלכתי לרופאים ולא מצאו את הסיבה לכך.

הרב אליהו מאדאר

מחילה על העיכוב בתשובה 
חלילה להישבר.
ויש ולדעת כי אתם ביד האב הרחום והחנון המיטיב לכל. אמנם נכון כי הנסתרות הם דרכי האל ואין איתנו יודע עד מה.
אולם יש לזכור ולדעת כמה נקודות אולי יאירו לך.
א. גם הקשיים והיסורים העוברים על האדם הם לטובתו, אם  לכפר על עוונותיו בגלגול זה או בגלגולים אחרים, אם לחסוך ממנו דברים קשים יותר וכיוצא .
ב. אמרו חז"ל: כי לעתיד לבוא בזמן תחיית המתים יקומו גם הנפלים ויהיו בנים להוריהם שנאמר "נבלתי יקומון" וא"כ נכון שכעת לא נולד אבל יהיו לכם לעתיד בעזה"י. 
ג. פעמים שהם נשמות קדושות שהיו צריכים לתיקון קטן כדי להגיע למחיצתן הראויה וע"י שבאו לזמן מועט הגיעו לתיקונם, ואשרי מי שזכה לתקנן.
ד. יש לבדוק אם בעבר כשהייתם צעירים או בתחלת הנישואין אם עשיתם דבר שאינו ראוי (בענייני קדושה וכיוצא) ולשוב ע"ז בתשובה.
ה. כמדומה שהגאון רבי יוסף חיים זצ"ל כותב לאשה המפלת נפלים כמה סגולות, כגון לקנות שופר והתוקע יתקע בו. שהאשה תתן בעצמה את טיפות המים בכוס הקידוש, כי דברים אלו ממתקים את הדין.
ו. להתחזק בצניעות ואף להוסיף דברים שאינם מעיקר הדין כגון לילך עם חצאית ארוכה ולא להסתפק בגרביים, בגדים רחבים יותר, ליזהר מדיבור עם גברים ללא צורך ועוד.
ז. כדאי להתרגל בנתינת צדקה בכל יום כמה שתוכלו העיקר שלא יעבור יום בלא נתינת פרוטה לצדקה. 
ח. להתקדש בשעת קיום המצוה אף בדברים המותרים .
ט. לקרוא בכל יום פרקי תהלים שיש בכוחם למתק הדינים. 
י. להתחזק באמונה וביטחון בה' יתברך. וכדאי לקרוא ספר חובות הלבבות שער הביטוחן ולידע כי בידו הכל וברצונו הכל יתהפך לטובה 

ויה"ר שיהיה רפו"ש ובשרות טובות 

שאלת המשך: המשך ונסיון להועיל לשואלת משאלה מס’ 17572

שלום כבוד הרב, לאחרונה שמעתי על חברת mother nature, שמתמחה בפתרון בעיות במעגל החיים הנשי. הבעלים היא אישה חרדית, ומסיפורים ששמעתי יש לה סיעתא דשמיא מרובה ברוך ה' בעזרה לנשים עם בעיות כמעט בכל תחום נשי (דימומים, מחזור לא סדיר, עקרות הלכתית, ורידים כואבים ברגליים, ועוד). תרופותיהם טבעיות, ושמעתי על נשים שהיו להן בעיות שנים וב"ה נושעו בזכותה, בעוד שאפילו לרפואה לא היה מה להציע. (כמובן שזה לא במקום יעוץ רפואי וכו...). אני לא יודעת ממתי השאלה הזו ואם זה עוד רלוונטי, אך לשואלת מס' שאלה 17572, ניתן אולי לשלוח פרטים: דבורי קרנובסקי: 0556885219 ומייל: [email protected] אני מציינת שוב ששמעתי סיפורי הצלחה מדהימים והרבה שלום בית בזכות דבורי המקסימה הזאת, ואשמח אם אזכה למצווה זו גם, אם ניתן ליצור קשר עם אותה שואלת, ואולי עם שואלות נוספות בעניין, כך שאתם תשלחו להן את הפרטים הללו, אולי יעזור. תודה רבה, תזכו למצוות.

הרב אליהו מאדאר

תזכו למצוות על המידע, ויה”ר שיהיה זה לתועלת הרבים. ונתבשר בשורות טובות.

(לצערנו אין לנו פרטי קשר של השואלת הראשונה משאלה 17572).

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן