Menu
שאל את הרב
print
אא

לאבי הגיע עובד זר. את כל הדברים הוא מניח בסיר ומוסיף מים ואני לוקח את הסיר, מניחו על הקדרה ומצית את האש. גם את התבלינם אני שם בסיר. עם הזמן מתעוררים ספקות לגבי עניינים אם הם מותרים או אסורים. א. האם לאחר שהתבשיל התבשל רוב בישולו מותר שהוא ישיב את מכסה הסיר שהורם לצורך בדיקת התבשיל? ב. האם מותר שהוא יחמם תבשיל שהתקרר, או שנאמר גם בזה (כבשבת) אין בישול אחר בישול? ג. האם כשאני משאירו לבד בבית יש לראות בבשר (שאינו באריזה חתומה) או בחלב ככאלו שנעלמו מן העין?

הרב לירן ישי

א. אם עבר כבר שליש בישול אין בעיה שגוי ירים את המכסה של הסיר.

ב. אין בעיה בחימום אוכל שוב אחר שנתקרר (בבשולי גוים סומכים על סברת האומרים שאין בישול אחר בישול גם בלח כמו שנתבאר כ"ז בספרנו הוראה ברורה סימן קי"ג)

ג. אם יודע הגוי שיתכן שתכנס לבית כגון שאין לך שעה קבועה לכניסתך ויצאתך אין בעיה בזה. וכן אם יצאת ולא אמרת לו שדעתך לשהות הוי כיוצא ונכנס וכ"ז בתנאי שלא סגר הגוי הבית עליו וכן  אין לו מאכלי איסור בבית, שיכול להכניס לתוך מאכל הישראל.

ובדיעבד אם הנחת גוי בבית וסגר הדלת או שידע שדעתך לשהות, אם נראה שאין לו רווח להחליף כגון שאין משהו מיוחד בתבשיל של הישראל שיהיה סיבה לגוי להחליף את האוכל [בתנאי שלא מצוי מאכל איסור בבית]  (ע"פ ש"ע סימן קי"ח ס"י  וסי"ב)

שאלת המשך:

ליבון התשובה לסעיף ג. אם יש בבית מצלמות אבטחה (גלויות) שילדי החולה צופים בהן מדי פעם, האם יש תוספת תועלת בהן כשהעובד לבד עם האב בבית?

הרב לירן ישי

ודאי שיש בזה תוספת תועלת ובפרט אם הגוי מודע לזה 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן