לגבי הכרזת תענית
כולם לא מכריזין על צום גדליה, עיין בכה”ח שם אות כ”ז שיש גורסים במקום צום כיפור צום גדליה, ולכן כתב שאין להכריז עליו, וביאר הטעם מכיון שגם הוא ידוע לכל. וכן הוא בסידור איש מצליח.
שבת שעברה בבית הכנסת לפי מנהג ג׳רבא החזן הכריז על הצום, ולמרות שלפי מנהג ג׳רבא לא מכריזים החזן טען שבג׳רבא כולם ידעו מהצום אז לא היו צריכים להכריז אבל כאן בארץ הן רבים עתה שלא יודעים אז צריך להכריז, האם הוא צודק ?
אם אמת ונכון הדבר שבאותו מקום רבים לא יודעים על הצום כלל, ורק ע"י כך יזכרו בודאי שעדיף לוותר על "המנהג" בתקוה שישמעו על ידי כך את "הדין".
אם כי, איני בטוח שע"י ההכרזה שנאמרת דרך תפילה אותם רחוקים שבקושי יודעים נוסח תפלה שמים לב לצום, ויותר עדיף במקום לשנות את המנהג ההכרזה להודיע בצורה ישירה שמבינים או לומר "ביום פלוניצופ ט"ב ואין מנהגנו להכריז"