Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום תודה על התשובה לעת עתה .הרב שאל מה היה עד עתה בדירה הקודמת כל הבנים היו באותה קומה והבת בקומה שנייה,ב"ה הבת נשואה ומתגוררת בביתה,לכן אבקש להתיחס למציאות כעת,שני ילדים הם אחים והשנים האחרים זרים כולם ישנים בקומה השנייה ואנחנו בקומה הראשונה, האם צריךמועיל נעילת חדרנו בשעות הבוקר המוקדמות כשאני יוצא לתפילה?האם משתנה הדין כאשר ילד אחד בלבד ישן בבית ?כפי שציינתי הילדים כולם פונים אלינו בתואר אבא אמא ולא בשמות פרטיים,וכן כפי שבקשתי לעניין הגדרת מחוץ לעיר מצד מרחק הנסיעה שהוא קצר מאשר שכונות השיכות לצפת,למיטב ידיעתי יש נפק"מ לעניין גיל ההגעה לביתנו.הגדול 3,האחים 1ו2,האחרון 8.עיינתי בזמנו בספרות העוסקת בנושא האימוץ כמו שו"ת הרב חיים דויד הלוי ,ציץ אליעזר ועוד.תודה וברכה

הרב אליהו מאדאר

לפי המבואר בשאלה שהגדול לא הגיע לגיל תשע שנים א"כ עדיין אין איסור יחוד כלל, כי איסור יחוד עם בן רק מגיל תשע שנים ומעלה.
וכישגיע בס"ד לגיל תשע, האחרים אינם מצילים כי עדיין קטנים הם, וצריך למצוא סידור אחר. ולכן יש להשאיר את הדלת של הבית במשך שעות היום (כשאתה לא בבית) סגורה ולא נעולה במפתח שבזה יש מקילים. אלא שאינו מוסכם והנכון לומר לשכנה שתיכנס מידי פעם לבית במשך היום (אפילו תיכנס רק לעתים רחוקות) בלא קבלת רשות ואז מותר לכו"ע.
ולגבי המרחק מחוץ לעיר כיון שזו עיר בפנ"ע ונראת בשם נפרד, וגם יש מרחק ביניהם שם עיר אחרת יש לה, ובכה"ג נראה דלכ"ע אין בעלה בעיר מקרי ,ועיין בספר גן נעול (פ"ט סעיף ז'). 
ולגבי השאלה אם יש להקל ביחוד בילדים מאומצים נכון שדעת הגאון ציץ אליעזר להקל, ולימד זכות על המיקלים, מ"מ דבריו אינם מוסכמים, ורוב הפוסקים וגדולי הדור אסרו, וקשה מאד להקל באיסור תורה, ועיין בספר גן נעול (פ"א סעיף י"ז) ומשם בארה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן