שאל את הרב
print
אא

לכבוד מו"ר גאון ישראל ותפארתנו ר מאיר מאזוז שליט"א שלום וברכה. שבוע שעבר סבתי נפטרה נ"ע, ולאחר טהרתה הביאו לנו חלק מן התכרכים באומרם שיש בכך סגולה לשמור חלק מן התכרכים של הנפטר. האם נכון הדבר? והאם יש לשומרם ולחלק לכל המשפחה?

הרב אדיר כהן

יש שנוהגים כן. אבל כמובן אסור ליקח מתכריכי המת ואסורים בהנאה (ש"ע יו"ד סימן שמ"ט ס"א) 
אלא לוקחים חתיכה קטנה ממה שנשאר מהבד שתפרו בו התכריכין, ויתכן וטעם המנהג הוא להזכיר יום המטה ולחזור בתשובה. 

שאלת המשך:

אע"פ שתכרכי המת עשויים מפשתן? שהרי המת פטור מן המצוות. ואם נישא את זה עלינו אולי ונעבור על איסור שעטנ"ז???

הרב אדיר כהן

שעטנז זה צמר ופשטים ולא פשטן לבד.
ועכ"פ איזה הנאה יש בחתיכה קטנה (ס"מ אחד) שבתוך הארנק וכיוצא, ולמה שנגזור שמא יגיע לשם גם בגד צמר.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן