שאל את הרב
print
אא

ראש הישיבה העיר בגליון פרשת השבוע (בלק התשע"ז), שהמנהג שלנו לעשות חליטה. האם כך פוסק למעשה? אודה לציון מקור לזה בספרות חכמי תוניס וג'רבא

הרב אדיר כהן

כבר כתב מו"ר שם בגליון שם (סוף הערה 13) ולכן אנחנו תמיד עושים חליטה, ולא בכוונה אלא שנהגו ככה לשים את החתיכות של העוף או של הבשר כאשר המים רותחים וכו' ע"כ הרי שזה לא בכוונה מכוונת לעשות חליטה אלא כך היא המציאות, ומ"מ לא החמירו להצריך מליחה שוב אחר חיתוך העוף לחלקים (כדעת הרמב"ם) אחר שמצד הדין א"צ חליטה, אלא שיש תועלת במנהג שנהגו היכן שלא זוכרת אם מלחה את הבשר 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן