טיגנתי מבלי לשים לב ובטעות חזה עוף במחבת פרווה מה הדין לגבי המחבת?
המחבת בשרית. ומאכל פרווה שנתבשל בה מותר לאוכלו עם חלב. אך אין לבשל בה לכתחילה פרווה על מנת לאוכלו עם חלב. ויש מקילים אף לכתחילה.

ראש הישיבה העיר בגליון פרשת השבוע (בלק התשע"ז), שהמנהג שלנו לעשות חליטה. האם כך פוסק למעשה? אודה לציון מקור לזה בספרות חכמי תוניס וג'רבא
כבר כתב מו"ר שם בגליון שם (סוף הערה 13) ולכן אנחנו תמיד עושים חליטה, ולא בכוונה אלא שנהגו ככה לשים את החתיכות של העוף או של הבשר כאשר המים רותחים וכו' ע"כ הרי שזה לא בכוונה מכוונת לעשות חליטה אלא כך היא המציאות, ומ"מ לא החמירו להצריך מליחה שוב אחר חיתוך העוף לחלקים (כדעת הרמב"ם) אחר שמצד הדין א"צ חליטה, אלא שיש תועלת במנהג שנהגו היכן שלא זוכרת אם מלחה את הבשר