שאל את הרב
print
אא

רציתי לשאול לגבי מה שמרן ראש הישיבה נר"ו ענה באור המאיר שאלה: רציתי לשאול האם ראוי לכתוב על קדמונים "לעילוי נשמת הרב פלוני" או תנצב"ה, או שעדיף לכתוב זיע"א? תשובה: מעולם לא שמענו לכתוב "לעילוי נשמת הרמב"ם" או "מרן תנצב"ה". רק "לכבוד הרמב"ם זיע"א" וכדומה. . לעומת זה כתוב בספר הלולא רבא דרשב"י (הוצאת מכון הרב מצליח עמוד 18) "הרי אני מדליק נר זה לעלוי נשמת התנא וכו'". למה אומרים לעלוי נשמת על תנאים ולא אומרים על הרמב"ם או מרן?

הרב שלמה יהונתן מאזוז

כמדומה כן הנוסח במהדורות ישנות שיצא בליוורנו

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
דילוג לתוכן