קדיש על ישראל
יש לומר את הקדיש לפני “ברוך שאמר”, כה”ח סופר (סי’ נ ס”ק ו) עי’ שם הטעם. וכן פסק בהלכה ברורה ח”ג (עמ’ תיח הי”ד).

אנו נוהגים לומר בשבת בזמן שספר התורה מונח על התיבה את: בנוסף על "שמע ישראל..." גם את "אחד אלוקינו גדול אדונינו קדוש ונורא שמו". ראיתי ואיני זוכר היכן שיש להשמיט את המילה "נורא" ואותה יש להוסיף רק ביום הכיפורים. מה נכון לעשות?
לא שמעתי על מנהג זה ולכאורה למה להשמיט הרי זה לשון פסוק בתהלים (קי"א ט') וגם כל התפלה אומרים בברכת אבות האל הגדול הגיבור והנורא, ובפרט שמקור מנהג זה הוא במסכת סופרים (פרק י"ד ה"י) ושם אין כל חילוק