שאל את הרב
print
אא

אנו נוהגים לומר בשבת בזמן שספר התורה מונח על התיבה את: בנוסף על "שמע ישראל..." גם את "אחד אלוקינו גדול אדונינו קדוש ונורא שמו". ראיתי ואיני זוכר היכן שיש להשמיט את המילה "נורא" ואותה יש להוסיף רק ביום הכיפורים. מה נכון לעשות?

הרב אדיר כהן

לא שמעתי על מנהג זה ולכאורה למה להשמיט הרי זה לשון פסוק בתהלים (קי"א ט') וגם כל התפלה אומרים בברכת אבות האל הגדול הגיבור והנורא, ובפרט שמקור מנהג זה הוא במסכת סופרים (פרק י"ד ה"י) ושם אין כל חילוק 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
דילוג לתוכן