Menu
שאל את הרב
print
אא

א) כיצד אשה שיש לה פצע יכולה לעשות הפסק טהרה? לדעת הגר"מ אליהו זצ"ל בדרכ"ט (פרק יג סע' יא) עליה לבדוק שלוש פעמים ועולה לה להפסק למרות הפצעים. לדעת הגרע"י זצ"ל (במשמרת הטהרה סי' יג אות ו) עליה להתרכז ולהפסיק במחשבה. האם אחד מחמיר יותר מהשני, או שמר אמר חדא וכו' ולא פליגי, או שכל אחד פוסל את השיטה השנייה? מה הנכון למעשה לדעת הרה"ג ר' אליהו מאצ'אר נר"ו? ב) כיצד תולים בפצע בבדיקות ז"נ? האם אפשר לתלות כל מראה אדום שחשוד להיות פצע (כגון שהוא אינו חלק מההפרשה, שהוא חודר לשני צדדי העד, וכו') על פי עדות האשה שכאב לה, או שבכל אופן צריך בודקת, או שבכל אופן יש לטמא?

הרב אליהו מאדאר

א. פשט ההלכה שאין מועיל ריכוז ומחשבה שאין יוצא  ממנה דם להפסק בטהרה, וצריכה בדיקה כדת דוקא, אלא שיש מקילים היכא דאי אפשר, ולדעת מרן הגר"ע זצ"ל אפשר לסמוך ע"ז בשעה"ד כשעברו ימי הראיה הרגילים, ואין לה אפשרות אחרת והיום אפשר שתלך לבודקת ותעשה לה בדיקת הפסק טהרה ועדיף טפי ומ"מ זהו כשהמכה פנימה וכל העד יוצא לא נקי, ולא רק במקום אחד. אבל אם המכה חיצונית (בנרתיק) שאפשר להכיר בבדיקה יש לה לעשות שלש פעמים ואם תימצא נקודה רק במקום אחד ושאר כל העד נקי עולה לה להפסק וזהו שכתב הגרמ"א זצ"ל ואם יודעת מקום המכה יכולה לכסות אותו בבד (גזה וכיוצא) ותבדוק שאר כל מקום ואם יצא נקי מהני. 
ב. בבדיקת ז"נ כיון שנודע שיש לה מכה אפשר לתלות בה שהרי יש חזקת טהרה (אחרי בדיקת ההפסק) ויש לה תליה נכונה ומ"מ אין בדיקה זו עולה לה (ביום ראשון או ביום שביעי) אא"כ ניכר ממש שהוא מהמכה כגון שכל העד בהפרשה טהורה ורחוק מזה בצד יש דם שנראה מפצע שהוא מעט ובפרט אם הוא במקום כשכואב לה, ואשה כזו יש לה למעט בבדיקות, ותבדוק הפס"ק ראשון ושביעי ודיה רק תיזהר שלא תשכח שום אחד מהימים.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן