Menu
שאל את הרב
print
אא

בענין מכונות הגילוח החשמליות הרב האשכנזי עדס והרב הספרדי סרי הוציאו לפני כמה שנים הרצאה בוידאו שאסור להשתמש במכונות הגילוח היום כי העור נכנס דרך הרשת ולכן המספרים/הלהב נוגעים בבשר וזה אסור מכון צומת מתיר רשימה של מכונות גילוח שכנראה מתנהגות בצורה שהזכרתי ומביאים הסבר ארוך, השאלה שלי, האם ניתן לסמוך עליהם?

הרב יוסף פרץ

לענין זה אי אפשר לסמוך על מכון צומת כיון שיש להם שיטה חדשנית בנושא זה, שאפילו אם הבשר יהיה חלק מותר. וזה נגד שיטת מופה"ד ביב"א שאוסר באופן זה. 
הרב דוד יוסף כפי הנשמע יש לו מכונות כשרות בבית מדרשו ביחוה דעת. וכן מכונת סידור זקן בשם וואל ג"כ טובה לגילוח כיון שמרגשים משהו מהזיפים והיא מגלחת מצויין

שאלת המשך:

לא הבנתי, מה הכוונה שיטה חדשנית, זאת שיטה שמותרת על פי ההלכה וניתן לסמוך על זה או שהשיטה שלהם שגויה ?

מערכת האתר

שיטה חדשנית הכוונה שיטה שלא מצאנו לה התייחסות בפוסקים כלומר לא מצאנו שהפוסקים התירו בה ולא מצאנו שהפוסקים אסרו בה 

שאלת המשך:

איך אפשר לומר שהבשר נכנס דרך הרשת של מכונת הגילוח? החורים שם קטנטנים ביותר, הדבר היחיד שנכנס הוא רק השערה הדקה, וזה שמרגישים שאחרי הגילוח העור חלק זה מפני שהרשת דקה מאוד. ואין שום מגע בין הבשר לבין הסכין. במכון צומת בדקו זאת היטב ואין שום מגע כלל בין הבשר לבין העור.

מערכת האתר

אם הם טוענים שהם בדקו את זה וכך נמצא מה יש להוסיף בנידון תיבדוק גם את ותמצא כדבריהם

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן