Menu
שאל את הרב
print
אא

הבנו שיש עניין לא לספר ילד עד גיל 3 לפי הקבלה מדובר על שמירה על הילד וכך למדו מהארי הקדוש שלא סיפר את בנו. השיער הפריע לבני ומדי פעם גזרנו לו את השיער במקום שהפריע לו. א. האם יש עניין להמשיך ולהקפיד לא לספר אותו עד גיל 3 או כיון שגזרנו לו כבר את השיער אין עניין להמשיך בכך? ב. הרב מרדכי אליהו זצ"ל אמר שניתן מגיל שנתיים לספר ולא לחכות עד גיל 3? האם זה בדיעבד או מלכתחילה?

הרב אדיר כהן

אמנם המקור הראשון הידוע לנו על מנהג זה הוא ממנהג האר"י ז"ל שהובא בשער הכוונות (דף פ"ז ע"א) ובשו"ת ערוגת הבושם (חאו"ח סי' ר"י), הוב"ד בשו"ת יחוה דעת ח"ה (סי' ל"ה), כתב שהוא משום חינוך בהנחת הפאות ויתר המצוות כשמתחיל להיות בר הבנה, ויש לזה סמך מהמדרש. ע"ש. אך לא שמענו שהוא סגולה לשמירה ע"פ הקבלה. ועכ"פ גם אם מידי פעם גזזו מעט במקום שהפריע, יש ענין להמשיך לא לספרו, ובגיל שלוש לספרו לגמרי (היינו להשאיר לו מעט כאדם גדול) ולהשאיר פאות ולחנכו במצוה זו ושאר המצוות. אם כי רבים אומרים שגיל שלוש לאו דוקא ואפשר קצת להקדים או לאחר לפי הענין, ובפרט אם רוצים שיהיה בתאריך ל"ג לעומר (עיין ביחו"ד שם ובשו"ת יצחק ירנן חלק ב' סי' כ"ו)

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן