נדר
מכיון שהחלק של הנדר שנדרת שהבעל לא ישחק עם ההורים אין בו ממש, כי אדם לא יכול לאסור על חבירו דברים שאינם שלו, גם החלק שנדרת שהוא לא ישחק אתך אינו קיים, וכמבואר כיוצא בזה בשלחן ערוך (יו”ד סי’ רל”ב ס”ז). בקיצור, אין כאן נדר ואין צריך התרת נדרים.
אדם שנדר להבחן על שתי מסכתות עקב שידע שכופים אותו להבחן אומנם החיוב הוא להבחן על מסכת אחת בלבד אומנם ידענו את השוע שנדר בכפייה אינו נדר אך השאלה היא כאן שכפו אותו רק על אחת ונדר שתיים בשביל להרוויח זמן שאז יתנו לא זמן יותר ללמוד האם זה נחשב כנדר
זה לא בכלל נדרי אונסין דדוקא אונס גמור כמ"ש בש"ע (יו"ד סימן רל"ב סי"ד) כגון שבא אדם להורגו או לגוזלו חשיב אונס. ע"ש.