שם ה’
באמת כן מפורש בשו”ת תורה לשמה סי’ תצ”ו להקל בזה בכל שמות הקודש מלבד אדנו”ת וי”ה, והמנהג היום להחמיר הוא כנראה ייבוא ממנהגי האשכנזים.
נכון שקדושה של בימה לקריאת ס"ת בשטיבלך יתרה בהרבה מזו שבבהכ"נ הספרדי ועה"מ?
כווונתך היא שקדושת בימה של קריאת ספר תורה אשכנזי שקוראים בספר כאשר הקלף שוכב ממש על התיבה גדולה מבימה של ס"ת ספרדי שהקלף מונח בתוך הנרתיק והנרתיק מונח על התיבה
והערתך נכונה, וכן כתב בהלכה ברורה (ח"ז עמוד תס"ד)
והיום להלכה ולמעשה מותר להשען ולהניח ספרים ע"ג הבימה אפילו של האשכנזים כמ"ש בהלכה ברורה (ח"ז עמוד תע"ח) מכיון שלב ב"ד מתנה עליהם