Menu
שאל את הרב
print
אא

אני נוסע כל יום במכונית שלי והרבה פעמים אני רואה בפניה מסויימת אנשים שעושים טרמפ, אולם אני כבר יודע שהם לא הולכים היכן שאני הולך (מפאת חזותם וגן שאף פעם אנשים לא עושים טרמפ שם כדי ללכם איפה שאני הולך) אולם בכל זאת אני רגיל לפתוח החלון כדי לומר להם להיכן אני הולך, ותמיד אומרים לי "לא, תודה!" כי הולכים למקום אחר! אני הייתי עושה זה כדי לשמח אותם שרואים שהאנשים רוצים לעזור להם (ואילו היו הולכים היכן שאני הולך אכן הייתי לוקח אותם בשמחה) אולם שוב העירוני שאפשר שיש בזה משום איסור גניבת דעת. מה הדין בזה ובפרט לדעת מרן הב"י? 

הרב דוד עידאן

מסתבר שאין לעשות כן ודמי למה שפסק מרן בחו"מ סימן רכ"ח ס"ד כיצד אונאת דברים לא יאמר בכמה אתה רוצה ליתן חפץ זה והוא רוצה לקנותן, למרות שהמוכר לא בטוח שהקונה יקנה שהרי קודם כל הוא שואל על המחיר של החפץ,ואלי  לא יקנה ומ"מ אסור לפתח ציפיות אף שיש צד שלא יתקיימו וה"ה בנדונינו שאין לפתח ציפיות שאולי יעלו לטרמפ כיון שמציע הטרמפ יודע שהדבר לא יתבצע.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן