בעניין קריאה בתורה
התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.
שקשה להשיג בעל קורא שיקרא את המגילה אפשר לתת לאדם שלא יודע טעמים אבל כן קורא נכון... לקרוא את המגילה ואם כן האם לברך? והאם הדין כן גם בקריאה בתורה?
אם אין אדם אחר ניתן להעלות אדם הקורא כהלכתה בדקדוקיה אע"פ שאינו יודע טעמיה, וה"ה בקריאת התורה (ש"ע סימן קמ"ב ס"ב ומשנ"ב סימן תרצ"א ס"ק כ"ה)