פרשת נשא
לא הבנתי מה שכתבתם שאנו קוראים לציון מקום קודשים. מכל מקום זה נכון שבדרך כלל אומרים קדשים בקמץ רחב, וכאן הוא יוצא מהכלל.
רציתי לדעת מהו הניקוד הנכון לתיבת "קאים" בלשון אונקלוס, שכן בלשון הכתוב (דניאל ב לא) הוא בצירי תחת האל"ף, וכ"ה בדפוס סביוניטה ובתאג', אך מנהג כל סידורי הספרדים לנקד האל"ף בחירק, וראיתי שכ"ה גם בספרים היקרים והחשובים "איש מצליח" היוצאים מתחת ידי המכון (בין בסידור [לשיטת הגורסים תיבה זו], ובין בחומשים בכמה וכמה מקומות, כך לשם דוג' בראשית כד ל, דברים ה ה, ועוד), ורציתי לדעת מה המקור לניקוד זה.
יש מאמר חשוב בזה לר' אהרן גבאי הי"ו
ובו כותב שבספרים קדמונים קאים בחיריק.
מאת: פלוני | תאריך: י״ח בסיון ה׳תשע״ז – יוני 12, 2017
אשמח לדעת היכן אוכל למצוא מאמר זה
עודנו בכתב יד, ונשלח למרן שליט,א ע"י הה"כ הי"ו