Menu
שאל את הרב
print
אא

מה היתה דעתו של הרב משה לוי זצ"ל לגבי שמיעת שירים בימי בין המצרים בערב שבת ובמוצאי שבת ובערב ראש חדש? שמעתי פה באתר שני שיעורים מפי קדשו של הרב לוי ובשיעור אחד אמר שדעתו שזה אסור והוא חזר על זה כמה פעמים לתלמיד ששאל שלדעתו זה אסור. מאידך בשיעור אחר שמעתי שהרב אומר שמי שקשה לו להמנע מזה יש לו על מה לסמוך לשמוע לשירים בערב שבת וכדומה עד ראש חדש אב?

הרב יעקב כהן

לא שמעתי דעתו של מו"ר הרב משה הלוי זצ"ל.
אבל דעת מרן ראש הישיבה שליט"א שיש להקל בזה בערב שבת אחר חצות היום אבל לא במוצ"ש.

שאלת המשך:

האם מותר לעשות בימי בין המצרים קבלת שבת מוקדמת, ובזמן אמירת פרקי קבלת שבת (לפני שמקבלים את השבת כמובן, לפני לכה דודי) לנגן בכלי נגינה?

הרב אדיר כהן

ביום שישי אחר חצות מותר לשמוע שירים (עיין מקור נאמן ח"א סימן תפ"ד וחלק ב' סימן תס"ג ובסוף הספר שם במילואים עמוד ר"י) ואין צורך לכל מה שיעשו, לקבל שבת מוקדם וכו'. ולא רק שאין צורך, אלא שיש בזה גם בעיה, כי אם יקבלו שבת, אסורים מפני השבת, ואם לא קיבלו שבת א"כ למה צריך לעשות בצורה כזו, ובפרט בבית הכנסת בשעת התפלה שאין נכון לעשות עם כלי נגינה כמנהג הרפורמים ב"מ (וע"ע מקור נאמן ח"ב סימן ר"ה) 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן