Menu
שאל את הרב
print
אא

להלן התייחסותו של הרב עובדיה לנושא, דברים שאינם ידועים, ובין היתר גם התייחסות ישירה לתשובת כת"ר. אפשר לראות את דבריו בספר "מעין אומר" חלק ט' (שו"ת בקצרה, מפי השואל ששימש אצלו), וכן בקיצור שולחן ערוך "הרב עובדיה" (עמ' תרל"ט): ◄ לשאלת השואל, "זוג צעיר, נשואים שנה וחצי, וסיפרה האשה שלובשת מטפחת, אך אפה ארוך, ולא מוצאת חן בעיני בעלה, וללבוש פאה בעלה לא מוכן כי פוסק כרבינו [הגר"ע יוסף, לאסור פאה], ענה הרב זצ"ל: "יכולה ללבוש פאה". ◄ לשאלת השואל, "בחור מישיבת "חזון עובדיה" שנשא אשה, ואשתו הולכת כבר שנתיים עם מטפחת, כעת קשה לה והיא בדיכאון מזה. גרים בעיר בני ברק, ויש גם לחץ של המשפחה", ענה הרב זצ"ל: "שתלבש פאה. הרי היא בדיכאון, שלא תשתגע". ◄ לשאלת השואל, "בקהילה אחת בחו"ל בה כל הנשים ללא כיסוי ראש, התחזקה אשה אחת והחלה ללכת עם פאה. ואמר לה רב הקהילה, שאם לא תשים מטפחת, כבר עדיף לא כלום. ענה הרב זצ"ל: "ודאי שפאה עדיף מגילוי ראש". ◄ לשאלת השואל, "חוזרת בתשובה שהיתה הולכת עם פאה, כעת הולכת עם מטפחת. האם מותר לה לתת את הפאות שלה לאחותה החילונית ללבוש?" ענה הרב זצ"ל: "מותר".

הרב אליהו מאדאר

פאות של פעם, יש שהקילו בהם. פאות של היום גרועות מאוד מכמה בחינות, ומלבד איסור ערוה וגירוי יצר הרע, יש בהן משום "ובחוקותיהם לא תלכו", ויש בהם חילול ה' גדול ונורא, כנודע שהחילונים שוחקים בזה על החרדים, ואומרים שנשותיהם נראות יותר יפות מנשים שלהן וכאלה. ונשכחה כל מצות התורה לכסות ראש האישה.
ובנדון השאלה, אפשר שתתחזק לאט לאט, ובסוף תסכים למטפחת כמו שלבשה פעם. מה שאין כן אם תחבוש "פאה נוכרית", שבודאי לא תסכים להסירה, אחר שהרבה חרדיות הולכות כך, לצערנו הרב. לכן לעניות דעתי הדרך הנכונה להשפיע עליה בדרכי נועם מעט מעט.
ובאופן כללי אי אפשר ללמוד משאלות כאלה שנדפסו שם, ובכמה פעמים הדברים סותרים מה שכתב הרב עצמו בספריו, ופעמים הם הוראת שעה וכיוצא. ודי בזה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן