בעניין קריאה בתורה
התלשא היא לא מוקדמת במילה, אלא תמיד המיקום של התלשא הוא בצד ימין של המילה, ולכן מה שעושים הקוראים את השני גרשין והתלשא באותו מקום, נראה שהם צודקים. וכן המנהג בישיבת כסא רחמים.
אולי לא הבנתי כל מה שכתבתם אבל נ”ל שעניתי על השאלה.
האם ישנן הלכות לגבי סומך לבעל קורא כגון מי רשאי לעלות סומך?
מן הדין אין כל צורך בסומך, רק בשליח ציבור (הקורא בתורה) והעולה, ובמקרה שהשליח ציבור בעצמו עולה לתורה צריך שיעמוד אחר אצלו, שכשם שהתורה ניתנה לנו על ידי סרסור (משה רבנו ע"ה), כך אנו צריכים לנהוג בה על ידי סרסור (שלחן ערוך סימן קמ"א סעיף ד').
רק נהגו על פי רוב בהרבה מקומות שיהיה ליד השליח ציבור הקורא עוד אחד, שישים לבו אם יש טעות בקריאה לתקנו, וכן לעשות 'מי שברך' לעולים או 'השכבה' וכיוצא בזה.