א) לא מצאנו קפידא בזה. ולשון הרמב"ם (פרק י"ב מהלכות תרומות הלכה י"ח) נותן להם חלקן בכבוד. וכן המנהג פשוט.
ב) זה לשון הרמב"ם (פרק י"א מהלכות תרומות הלכה י"ח): מי שאין לו שמן חולין להדליק נר חנוכה מדליק שמן שריפה שלא ברשות כהן. עד כאן לשונו. ומבואר מדבריו שלכהן מותר להדליק בו נר חנוכה וכתחילה. ולישראל מותר ברשות כהן או כשאין לו שמן אחר. אך נר השמש אין להקל לישראל להדליקו בשמן תרומה, אחר שלא הותר לו להדליק בזה אלא כשאין אפשרות ולצורך מצוה דמצוות לאו ליהנות ניתנו. אך הכהן ודאי שרשאי להדליק בין נרות מצוה בין נרות לצורכו כגון נר השמש. ומה שכתב בספר תורת המועדים – חנוכה (סימן ה' סעיף י"ב) דבשמן תרומה אין להדליק נר חנוכה לכתחילה וכו'. היה לו לבאר שהוא דוקא בישראל אך לא בכהן.